برگزاری همایش امنیت سایبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توسط شرکت امن پردازش هوشمند فرداد

null

 همایش امنیت سایبری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تاریخ ۱۱ آبان ۱۴۰۱ توسط شرکت امن پردازش هوشمند فرداد، با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات مجموعه‌های مرتبط با علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اصفهان، در تالار نفیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

در این همایش، دکتر سلطانیان مدیر دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نمایندگی از رئیس دانشگاه، دکتر مجید جنگی،  مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و نیز دکتر حمید زمانی رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه، به ایراد سخنرانی پرداختند.

دکتر علی فانیان دانشیار دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس هیئت مدیره شرکت فرداد به ایراد سخنرانی خود با عنوان حوادث سایبری پرداخت. وی با مرور حوادث اخیر سایبری و صورت‌بندی آن، بر اهمیت موضوع آسیب‌پذیری به‌عنوان منشا بروز و شیوع حوادث سایبری تاکید کرد و به تحلیل آمارگان حوادث و حملات دو سال اخیر در سطح جهان پرداخت.

در ادامه مهندس سنایی، مدیرعامل شرکت فرداد در زمینه دلایل و ضرورت‌های برگزاری این همایش گفت: بر مبنای آمارگان جهانی و  با توجه به حساسیت داده‌های حوزه سلامت، ضرورت ارتقا امنیت در مجموعه‌های علوم پزشکی، به شدت احساس می‌شود. بر این مبنا، توجه به چارچوب‌ها و استانداردهای جهانی و استفاده از به‌روش‌های مورد تاکید، می‌تواند مبنای تدوین سیاست‌های امنیتی و استراتژی ارتقا امنیت فناوری اطلاعات در زیست بوم بهداشت، درمان و علوم پزشکی استان اصفهان قرار گیرد. در این راستا، شکل‌گیری مرکز عملیات امنیت در کنار توجه به امن‌سازی، تست نفوذپذیری و سامان‌دهی رویه‌های رسیدگی به حوادث رایانه‌ای، بایستی به صورت جدی در راس برنامه‌های تصمیم‌گیرندگان باشد. بدیهی است این امر نیازمند تخصیص بودجه مناسب در حوزه امنیت سایبری در مجموعه علوم پزشکی استان اصفهان است.

در بخش بعدی مهندس داوود سالاری‌پناه، مدیر خدمات افتا شرکت فرداد با دسته بندی تهدیدات سایبری سازمانی به تشریح انواع بدافزارها، مهندسی اجتماعی و معرفی مهم‌ترین حملات وب پرداخت. معرفی خدمات تست نفوذپذیری و ارزیابی امنیتی، پایان بخش ارائه سرپرست تیم ارزیابی امنیتی فرداد بود.

نمایش دو سناریو حمله فرضی بر مبنای تهدیدات پرتکرار امسال با ترکیبی از حملات بدافزاری، مهندسی اجتماعی و وب، توسط تیم فنی فرداد به منظور تعمیق بیشتر مباحث انجام پذیرفت.

دکتر فانیان در بخش دوم همایش، به ارائه چارچوب‌های امنیتی و معرفی و دسته‌بندی ابزارها و راهکارهای امنیت شبکه پرداخت.

مهندس بهنام مشرف، مدیر محصول فربد، به عنوان سخنران پایانی ضمن تشریح فرآیندهای مدیریت آسیب‌پذیری در سازمان، به معرفی سامانه مدیریت وصله‌های رایانه‌ای پرداخت. همچنین در ادامه، دموی سامانه فربد، دستیار امنیت سایبری سازمان نیز به نمایش گذاشته شد.

فهرست